KLIK-KLIK SINI

Saturday, May 15, 2010

Piala UBER 2010 milik KOREA

Korea v/s Cina - Korea menang 3-1

Tetiba aku terpanggil tuk bg komen ttg perlawanan Piala UBER yg baru jer selesai tadi...
selama 31 tahun aku idup ni, aku x pnh saksikan Piala UBER...hehehe rasa cam boring jer...Piala Thomas aku layan lak...hehehe x adil lar aku ni...lagipun Piala Uber tu dh mmg tau x de org lain yg nk menang...asyik2 CINA CINA CINA...bosan lar aku nk tgk

Aku pun td TERtengok secara x sengaja...on jer tv tu terus kuar chanel 1...masa tu single pertama Korea & Cina baru main...di set pertama...aku pun lepak jap ar tgk...tgk result, Korea tgh leading...terkejut gak aku...x sangka lak Korea leading....dlm ati dok berkata..INI SUDAH BAGUS...hehehe...kasi kejut CINA skit...diaorg kan bongkak semacam jer..dari corak permainan single Korea, aku yakin diaorg akan menang....YEZZAAAA...padan muka CINA...start dari situ lar punggung aku terus melekat kat kusyen nan empuk nie....CINA seperti baru tersedar dr lamunan @ mimpi yg panjang....mgkn jangkaan mereka, mereka akan menang mudah...al maklum lar, semuan pemain2 mereka jagoan dunia...semua ranking pertama, rangking kedua dunia...apa sgt lar nk dibandingkan dgn pemain2 korea yg jauh di belakang...mgkn faktor terlampau over confiden ni lar yg menyebabkan diaorg kalah....

Setelah Korea mendapat kemenangan pertama....kita dpt saksikan semangat tuk menang ada dlm setiap diri pemain mereka...semangat yg sebegitu lar yg kita arapkan ada dlm skuad kita...soal ranking dh tak timbul, yang penting ialah permainan pada waktu itu...

Memang menarik semua perlawanan pada Piala Uber kali ni...masing2 menunjukkan mutu permainan yg baik, kiranya mmg berbaloi lar tgk game ni...mmg puas ati sgt...esp tgk mutu yg ditunjukkan oleh pemain Korea....aja aja fighting...hehhehe..caiyok caiyok...

Suka benar aku bila Korea yg menang...bukan apa...Li YONG BO tu...bongkok semacam jer...mcm lar bagus (tp mmg diaorg bagus pun...hehehhe)...baru kali ni nmpk diaorg dok diam skit....kalo tidakkkkkkkkkkkkkk.....ermmmm semua sorok sakan...senyum sampai ke telinga...berbulu jer mata aku tgk gelagat diaorg tu....

Ntah bila lar kita nk saksikan skuad Piala Uber kita plak nk naik atas podium tu....mgkn 2 tahun akn dtg....ermmmm tepuk dada tanya selera...Korea dh buktikan...Malaysia bila lagi???

So esok kita tgk plak final Piala Thomas 2010...Cina vs Indon....
Atas kertas of course Cina akan menang....tp Korea dh buktikan ranking bukan lah penentu kepada kemenangan..yg penting usaha dan semangat tuk menang...apa pun itu dh x penting skrg ni, sebab bukan Msia yg naik main pun..huhuuhh...

Esok aku nk tgk mcm mana plak si Lin Dan tu main...i like ur game, ur style, ur energy...u deserve to win...hehhehe...mcm mana leh sokong Lin Dan ni....aku yakin korang semua pun akur ngan kehebatan Lin Dan kan....dia mmg layak bergelar Juara...tp aku ttp nk tgk dia tersungkur di tangan Dato CW one day....

Majulah Sukan Untuk Negara :-)

1 comment:

Cheqna said...

tapi td memang best tengok..jerit2 sorak..(hehe sokong korea)...until my family told me to "slow sikit suara"..haha..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...