KLIK-KLIK SINI

Saturday, April 9, 2011

Minggu yg ke 6 & my first pregnancy experience

Arini genap 6 minggu kandungan aku...minggu ni ja mcm2 aku rasa....demam x demam, pening kepala, tekak dh rasa meloya skit2....huhuhuuh ini la yg aku takut sgt...mengandung atin dulu pun masih terasa perit dia tau....

Td pg buat pertama kalinya aku g klinik tuk sahkan yg aku ngandung...doktor dh x buat urine test lg dh...terus scan ja...so far dia kata kandungan selamat di dalam rahim...syukur alhamdulillah....so nt2 leh follow up lg tuk tau progress baby...skrg x nmpk apa lg kan...masih kecik lg...

Pada wanita2 di luar sana yg x kena morning sickness ni...korang patut rasa bertuah tau...sapa yg x pnh rasa...x kan tau camna azab nya morning sickness ni...pusing kanan x kena, pusing kiri x kena...duduk x kena, baring x kena....tekak ni usah kata la...mau rasa nk duduk ja kt tandas tu...makan ja muntah, minum pun muntah....ooooo...very de x tahan hokeyyyy....semua ni pengalaman aku yg lalu...aku punya muntah2 ni smpi 9 bulan ok....muntah ijau tuuu...perit n pahit tekak ni kalo keluarkan muntah ijau tu....asal gosok gigi ja...kluaq la muntah ijau tu...sampai fobia tgk ubat gigi ngan berus gigi :-(

Selain muntah2 ni...kaki aku bengkak dh serupa cam kaki gajah....mak aiiiii bengkak giler2, kasut biasa2 ni mmg dh x muat la...over the size hokeyyyy....nak x nak aku p ofis pakai kasut ala selipar ja...tu pun size gajah punya...

Bab tarik mengkarung plak...for sure semua ibu ngandung akn rasa.....sll kena attack time tido kan...sakitttt oooo....

Jerawat???? haaa korang nk tau...time ngandung la rupa aku jadi paling hodoh.....huhuhu x sanggup nk tgk ok...muka dh jd kembang semangkuk....jerawat ni tetiba plak penuh 1 muka ngan kt badan....huhuhuh tension sguh masa tu...dh x dak ruang kosong yg "free jerawat" time tu....kat muka ni kejap2 kluaq peluh.....mmg tekanan perasaan gak la masa tu....org lain aku tgk cun je time pregnant...apsal lak aku ni jd x elok....nasib badan agaknya...kena redha je la...itu yg tertulis kan.....

Pengalaman semua ni la yg membuat kan aku cam serik nk ngandung lg....bertahun2 amik masa tuk bersedia for 2nd baby....dan akhirnya....ia dtg lg...moga kali ni...segala urusan dipermudahkan oleh NYA...amin....

5 comments:

Scha Nazri said...

fuyoo. tahniah kak!

smoga tabah selama 9 bulan nie.

aminn!

Ummi said...

congrats mawar...akhirnya.....anak sulong ngan anak kedua ni,...experiencenya tak sama...jd jgnlah susah hati sesgt ye...

Salina@IbuAqil said...

tahniah dear.. jaga diri & kandungan sebaiknya.. :)

Mama Gee said...

Tahniaahhh inum...
Take care ya..

Mia Liana said...

tahniah ya.. dah pregnant... :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...