KLIK-KLIK SINI

Sunday, May 23, 2010

22 May 10 - Ringgo & Eva ( trip to penang )

Semalam 22 May 10, jadual aku sekeluarga mmg padat....daripada pg smpi ke mlm...online pun x sempat..huhuhu...rindu plak nk tgk blog aku ni :-(, rindu punya pasal smpi jer umah dlm kol 1pagi, terus aku online...hehhee...byk sgt benda aku nk update ni....dr pagi smpi lar ke mlm...
Atin x bersama ngan aku minggu ni...smlm kenduri my ex S.I.L, so atin ada kt sana lar mgu ni, mlm ni baru dia balik...

Ari ni mmbr UiTM aku nk dtg umah ( Mr Ringgp wif Family & Mrs Nana wif family ), so menu yg aku nk idang tuk diaorg adalah Kek Coklat & Nasi Ayam...so pas bgn pagi jer aku terus bersiap tuk wat hidangan tu semua...seb baik ada my mom...leh lar dia tlg apa yg patutkan...Kek aku dh sediakan Jumaat mlm lg, pagi sabtu juz sediakan ns ayam...Dlm kol 12 tghari diaorg pun smpi...seb baik sempat masak...hehehe kalo tidak..jenuh kena nunggu dulu...

Selesai makan semuanya, kami pun bersiap sedia nk gi mandi manda. Mulanya kami nk g mandi sungai dekat Sg Pinang, tp memandangkan tempatnya kurang menarik, ditambah lg susah nk parking, we all tukar plan ke pantai lak...so kami pergi Pantai Pasir Panjang...ari ni cuaca mmg redup, tp ombak lak kuat....huhuhu x sesuai lak nk mandi...main2 air skit, pastu kami pun blah...

Selepas Pantai Pasir Panjang, kami pergi lak mandi kt Taman Rimba, haaa kt sini tenang lar skit...budak2 leh lar berendam puas2...dekat kol 5 kami pun chow...

Selepas mandi kt Taman Rimba, kami balik semula ke umah aku...ada lg plan pas ni...hehehe pas mandi, solat apa semua...kami pun berangkat ke Hammer Bay...soru time lg...aduyaiiii perut penuh giler ari ni...kali ni Mr Khalil lak sponsor ( Hubby's Nana )...kenyang sungguh...syukur Alhamdulillah atas rezeki Tuhan bagi...ari ni Uncle Man ( hubby aku lar ) leh dpt anugerah MAKAN PALING BYK...dia org pertama makan & dia lar org terakhir habes makan...hehheh...menu kami mlm tadi ialah...ikan siakap 3 rasa, telur beef steak, kailan ikan masin, tomyam, sotong goreng tepung, ketam masak cili...ermmm yummy yummy...

Dlm kol 8mlm, kami pun beredar....tapiiii aktvt aku ngan hubby blm abes lg....hehehhe...tgk wayang plak....my fav actress..JENNIFER ANISTON...citer The Bounty Hunter...show kol 9.50...so sblm tgk wayang tu sempat la kami cuci2 mata apa yg patut...Ok gak lar citer tu...komedi...leh wat kami ketawa...



2 comments:

Iman's Umi said...

Bestnya Siakap 3 Rasa...wat sendiri tp resepi x best amik dari tenet, seb baik ikan tu sedia best. Tgk Bounty Hunter?? Bestnya...teringiiiinnn sgt nk g tgk wayang, tp x yakin dpt control si kecik dgn baik dlm tu

inumatin said...

takpa nt kita cari resipi yg best skit...
kena tgu ank besar skit baru leh tgk wayang :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...