KLIK-KLIK SINI

Wednesday, June 9, 2010

8 Jun 2010 - AL Fatihah... Allahyarham TokSu Abdul Rahim

Pagi smlm aku dikejutkan dgn berita kematian tok sedara aku yg berada diAloq Setaq. Elok jer kaki ni melangkah masuk ofis...tetiba lagu lenka berbunyi di hp aku...mak sedara aku aku call bgtau berita sedih ni...so terpaksa la aku bersiap pulang lak...

Actually aku balik umah pun bukannya pasal nk ziarah sedara yg meninggal...tp sebab nk kena jaga ank aku, ank abg2 aku, esp nk kena jaga ayah aku...maklum lar ayah aku kan uzur..so kena beri perhatian skit...mak aku jer yg pegi melawat bersama ngan mak sedara aku..so terpaksa lar aku take over tugas2 mak aku kt umah

So smlm aku jadi baby sitter kt umah...huhuuh...byk plak keje umah kena siapkan...tapi ok gak..dpt lar aku rehat kt umah smlm...aku ingat lg pagi sblm siap g keje tu...aku bgtau hubby..."yang...kita x yah g keje lar arini...ibu rasa malas ar"...hehehhe itu macam pun bole....hubby kata "mana bole...keje byk ar..." hampa lar hasrat hati aku tu....tup2...dpt lar berita kematian ni...kira mmg tercapai sguh lar impian aku tu...

Bercakap pasal kematian tok sedara aku ni...dia mmg sihat jer sblm ni...x de tanda2 sakit apa pun...pagi tu dia bangun sembahyang subuh ngan isteri dia...pastu dia tidur balik...wife dia pun tido balik...dlm masa tu lar dia meninggal...wife dia sedar yg suami dia dh x de...bila nk kejut kan dia pg tu..dia dh janji nk antar wife dia g keje...masa tu badan arwah pun dh sejuk...ermm mudahnya dia pergi kan...entah2 masih dalam wuduk...mcm mana lar pengakhiran nyawa kita nnt kan..? YA ALLAH, moga KAU akhirkan umur kami dgn kesudahan yg baik...amin..

Semoga roh beliau ditempatkan bersama org2 yg beriman...AL FATIHAH



2 comments:

+++uchi+++ said...

al-fatihah..semoga allahyarham ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..amin

PERSIAPAN PENGANTIN BUDGET said...

dari Allah kita datang, kepadaNya kita kembali... takziah. semoga rohnya di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.
amin...
-amy-

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...