KLIK-KLIK SINI

Monday, August 16, 2010

Juadah berbuka puasa dihari ke-6

Seperti biasa...di hari2 bekerja ni, aku mmg x pnh langsung masak tuk juadah berbuka puasa...balik keje jer..terus singgah pasar ramadan...itu je lar rutin tiap2 ari.

Ntah camne lak arini, tetiba Mr Hubby berkata.."ishhh arini x tahu nk makan apa lar ibu"....ermm maksud tu mcm dh x mau pegi pasar ramadan jer...huhuuh...aku nk kena masak lar ni...so aku pun cakap lar..."ermmm syg nk mkn apa"..."nak ibu masak ke?" hehehhe leh tanya lg tu...muahahaha...so aku kata lg.."ibu masak ns goreng je lar....ok ke?" Mr Hubby kata...."nasi goreng pun ok lar"...

So sampai jer umah...tanpa melengahkan masa...aku terus terjah dapur...semangat nk msk tuk suami tercinta ni...hehhehe...mak aku lak dh siap rendam mee sanggul...dia nk masak mee goreng...ermmm mula lar aku 50-50 nk masak ni..mee sanggul pun dh ada...ns goreng pun nk masak....cam dh byk juadah je aku rasa...tp akhirnya aku msak gak lar ns goreng tu...

dh nk dekat kol 7, aku berjaya gak siapkan ns goreng aku tu...main taruk je apa yg ada...sedap ke idak, itu blkg kira....hehhehehe. Jiran sebelah lak kasi bihun singapore, & sbg balasan kami bagi mee sanggul tuk diaorg...best dpt tukar2 makanan ni...menambahkan menu yg sedia ada & dpt mengeratkan ikatan silaturrahim sesama jiran...alhamdulillah....

Ini lar hasilnya....

hasil air tangan aku...nasi goreng cik muni@mawar

mee sanggul cik nab

bihun singapore cik jah ( sedekah dr jiran sebelah )




3 comments:

sweetsal said...

lama tak pekena mee sanggul..my feberet gn bihun singapore..hehe

Eka Yucika said...

waahhh

bestnyaaaaaaaaaaa

Nur Hawa Mohd Zin said...

wah kak..meriah nye menu..umah akak ramai ke? tapi family awe pun kalu masa mmg macam2

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...