KLIK-KLIK SINI

Monday, August 23, 2010

Juadah berbuka puasa dihari yang ke 12


Memandangkan smlm ari cuti...so terpaksa lar pikior apa yg nk masak tuk juadah berbuka posa ptg tu...Semalam mmg dok kt umah 24 jam...juz kuar g market jer tuk beli barang2...Ari sabtu dh puas merambu smpi ke malam...so ahad kena lar lepak kt umah lak...

Actually aku ada 2 pilihan...nk masak nasi tomato ke nasi beriyani...pilih punya pilih....dekat kol 3 baru decide...heheheh..so aku pilih nasi beriyani....

Aku guna rempah nasi beriyani segera jer...heheheh...senang...tp one day nk kena belajar wat rempah sndr gak lar...Tuk makan ngan nasi beriyani ni...aku wat ayam masak merah...(ayam masak merah..my mom yg buatkan)...aku masak daging masak hitam ala mamak n ayam goreng ala mamak....perghhh..ayam goreng berempah dia mmg terbaik lar...itupun smlm baru surf tenet resipi tu...aku amik resipi dari blog ni http://balannambiar.wordpress.com so sapa yg berminat...leh lar mencuba erk....mak aku berkali2 punya tambah...sedap bebenor lar gamaknya ek...hehhehe..nasi dia pun tahan lama...leh tahan smpi ke sahur

nasi beriyani menggunakan rempah segera

Ayam goreng berempah mamak penang

daging masak hitam

masak merah cik nab





2 comments:

[leily.laily] said...

huhuhu.. lafarfoooo!
cedapnyerr!!!

Ummi said...

Kak as nak try la ayam rempah mamak tu.....anak2 mesti suka punya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...