KLIK-KLIK SINI

Friday, October 28, 2011

My breastpump..MEDELA HARMONY

Setelah berminggu2 x post any entry...arini mood terlebey rajin sudaaaaa....nk masukkan citer yg dh basi....

Untuk my 2nd baby ni...semangat tuk fully bfeed adlh berkobar2...arap2 kali ni aku bjaya la tuk fully bfeed...risau gak sbenarnya takut hajat x kesampaian...sbb masa atin dulu...x smpat abes pantang susu dh kering...sedey hati ni x dpt kasi yg terbaek tuk atin...huhuuh...im sorry syg...mgkn masa tu aku x ada input pasal bfeed ni...tenet pun x ada....breastpump plak beli yg murah dlm RM20++...pakai 2,3 kali dh retak...sakit lak tu...masa tu x tahu menahu pun pasal breastpump ni....maklumla dh dekat 10 tahun kan...

So tuk kali ni..alhamdulillah...byk input yg aku dpt esp stlah join KIM (Kump Ibu menyusukan) kt FB...byk tips2 yg berguna leh jumpa kt sana....mommy2 kt sana pun best2 belaka tuk share ilmu yg ada...tQ YANIS sbb kenalkan mawar ngan KIM...

Setelah survey sana sini...aku dh terrrrr jatuh cinta ngan MEDELA HARMONY....yg tu ja yg aku rasa aku mampu milik....nak angkat MEDELA SWING@FREESTYLE...x mampu la lagi...so aku proceed ngan HARMONY ja la...lagipun review2 yg aku tgk pasal MH ni bagus2 gak... ramai gak yg jual MH ni...pilih punya pilih...at last aku memilih tuk membeli MH dr Nur Qalesya..aku beli ngan harga RM180 (free postage). Arini order...esok dh dpt... TQ Mr Hubby sbb sponsor kan ibu Medela Harmony ni....x sabaq ibu nk guna bpump ni...berkobar2...hehehhe...Arap2 nt pengeluaran memberangsangkan la erk....

Dh ada bpump...mesti la nk kena ada coolerbag plak kan...tp x pa...yg tu kita hold dulu smpi baby kluaq...dlm masa tu aku dh survey2 gak pun....hati dh terbekenan dgn Jingle Jungle - Awesome Mom Cooler Bag Set...dekat E-mumshop harga RM80 ja...ini arga yg paling terendah aku jumpa...arap2 arga ni maintain la smpi time aku nk beli...huhuuh





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...